Hylleleie

For å reservere og betale for din hylle, besøk loppeland.no eller kom innom vår fysiske butikk. Når du bestiller online, er betalingsmulighetene kort, inkludert Visa/MasterCard, eller Vipps. I butikken aksepterer vi BankAxept, Visa og Mastercard. Du kan også bruke din butikkonto, forutsatt at den har nok midler.
Utleie er basert på daglig leie med et minimum på en uke, som er lik seks åpningsdager. En leieuke som starter på en mandag avsluttes på lørdagen. Vi anbefaler å reservere ønsket periode umiddelbart for å sikre din hylle. Forlengelse av leieperioden er avhengig av tilgjengelighet.


Kostnader og kommisjon

Våre nyeste priser finner du alltid oppdatert på vår nettside, og de inkluderer merverdiavgift (mva). Når du selger varer, vil vi trekke fra en kommisjon på 19% fra salgssummen før vi overfører din inntekt. Som privatperson som selger egne eiendeler, er du ikke ansvarlig for å betale skatt eller mva på disse salgene.


Kanselleringsvilkår og angrerett

Du har mulighet til å angre på din hyllebestilling på loppeland.no innen 14 dager fra bookingdatoen. Denne angreretten gjelder ikke etter leieperiodens start. Dersom du booker en hylle med en leiestart mindre enn 14 dager frem i tid, vil angreretten ikke være tilgjengelig. Ved direkte booking i butikk gis det ingen angrerett. For å gjøre bruk av angreretten, vennligst ta kontakt med butikken gjennom kontaktinfo på LOPPELANDS nettsted.

Retur og reklamasjon

Vår butikk praktiserer ikke angrerett eller byttemuligheter for varer som er kjøpt. Når en vare er kjøpt og tatt med ut av butikken, er bytte utelukket. Vi selger varer i den tilstand de befinner seg og som kjøperen har inspisert. Skulle det likevel forekomme krav fra en kjøper, for eksempel angående kopivarer, defekter, eller skjulte mangler, vil vi vurdere å ta varen i retur og tilbakeføre salget fra hylleleierens inntekter.

Utbetaling og avregning

Vi gjør oppmerksom på at vi nå kun har en utbetalingsdag per måned!

Utbetaling til din bankkonto skjer i henhold til opplysningene du har registrert i "Min butikk". Vi utbetaler din fortjeneste en gang i måneden. Salg fra feks april måned blir avregnet og utbetalt den 15 måneden etter, altså i dette tilfellet 15 mai. Dersom utbetalingsdatoen faller på en dag uten banktjenester, vil utbetalingen skje den neste tilgjengelige bankdagen. Kostnader som har påløpt på din konto frem til utbetalingsdagen vil bli trukket fra beløpet som utbetales, for å unngå at du som hylleleier skylder noe til LOPPELAND. Har du glemt å registrere ditt konto nummer vil utbetaling skje ved neste avregning.

Prismerking

Registrer alle dine varer via “Min butikk”-plattformen. Inkluder en detaljert beskrivelse av hver vare, inkludert farge, merke, kjennetegn, størrelse og pris, som "Gul sommerkjole, blonder på krage, lindex, str. M, 89 kr". Detaljerte beskrivelser er essensielle for å forhindre svindel som prismerkebytting. Selv for billige varer, er en fullstendig beskrivelse nødvendig for å forhindre bedrageri. Disse beskrivelsene hjelper deg også med å spore salgene dine. Prismerker skrives ut i butikken, og vi tilbyr utstyr for merking av klær. Kontakt vårt personale når du starter din leieperiode for assistanse. Etter utskrift av et prismerke kan du ikke endre varebeskrivelsen, og priser kan kun reduseres. For å endre beskrivelsen eller øke prisen, må du registrere varen på nytt. Ved nye hylleleieperioder, er det ditt ansvar å bytte prismerker, og ved leie av flere hyller kreves egne merker for hver enkelt hylle.

Prisendring

For å justere prisen på en vare mens du leier, kan du gjøre endringen i din online vareliste. Det er også nødvendig å bytte ut prislappen på varen i butikken for å vise den nye prisen. Det er ikke akseptabelt å streke over priser direkte på prislappene, da dette ikke blir fanget opp i kassasystemet.

Rabattordning på din hylleplass

Hvis du ønsker å tilby salg på din hylle, kan du sende en forespørsel via "Min Butikk" eller kontakte butikkpersonalet direkte for registrering ved kassen. Du har muligheten til å velge en rabatt på enten 25% eller 50%. Når rabatten er aktivert, vil den gjelde for alle varer på din hylleplass. Våre ansatte vil sørge for at din hylle blir merket med den aktuelle rabatten. Vær oppmerksom på at rabattendringer kun foretas om morgenen når butikken åpner, og ingen rabattendringer vil bli gjennomført under åpningstidene.

Umerkede varer

Varer som utstilles i butikken må alltid være med en prislapp som inneholder en beskrivelse og pris. Varer som mangler prislapp vil bli plassert på vår "Lost and Found"-hylle. Hvis du oppdager at noen av dine varer mangler, eller etter at din leieperiode er over, sjekk denne hyllen. Varer blir oppbevart på "Lost and Found" i minst 14 dager før de blir eiendom til LOPPELAND, som da kan donere eller selge dem. Vi anbefaler våre standleiere å regelmessig sjekke denne hyllen. Hvis du har avsluttet din leieperiode og mangler noe, besøk butikken og se gjennom "Lost and Found"-hyllen.

Rutine ved hylleleie

Når hyllen din er betalt, kan du starte oppsettet av varene dine en time før stenging dagen før leieperioden starter. Det er essensielt å ha med gyldig ID, som førerkort eller pass, ved oppstart. Hvis varene ikke er utplassert innen den første dagen er over, kan Loppeland leie ut standen til andre kunder uten varsel og uten å refundere hylleleien. Informer oss om eventuelle forsinkelser i oppstarten.


Varene dine skal kun plasseres på din egen hylle og ikke på gulvet, andres hyller, utstillingsområder eller andre steder i butikken. Ikke fest noe til standen som kan forårsake skader. Reklame er ikke tillatt, og upassende gjenstander vil bli fjernet av butikken. Sørg for at varene dine ikke blokkerer for nabostandene. Det er forbudt å plassere varer med hjul på den øverste hyllen, og personalet kan fjerne varer som utgjør en risiko. Loppeland har rett til å plassere dine varer på forskjellige utstillingsområder etter eget skjønn.

Salgsvilkår for hylleleier

For varer solgt fra din hylle, er det obligatorisk at alle transaksjoner foretas i butikkens kasse. Det er ikke tillatt å foreta salg direkte mellom hylleleiere eller fra hylleleiere til kunder inne i butikken.


Vedlikehold og Organisering av Din Hylle

For å maksimere salget, er det viktig at din hylle hos Loppeland er ryddig og lett oversiktlig. Det er ditt ansvar å sørge for orden og ryddighet på Hylleplassen din. Hvis du ønsker det, tilbyr vi en ekstra oppryddingstjeneste for din hylle til 100 kr per uke. Med denne tjenesten vil vi rydde opp og gjøre din hylle så presantabel som mulig minst en gang daglig. Tjenesten kan kjøpes ved kassen i butikken.
Vi anbefaler at du ikke overfyller din hylle. Klær bør henges på kleshengere, som du kan låne kostnadsfritt i butikken. Småting kan gjerne plasseres i kurver eller bokser for å gjøre det enklere for kunder å se hva du tilbyr.

Prosedyre ved Avslutning av Leieperiode og Tømming av Hylle

Din hylle hos Loppeland skal være tom senest ved stengetid på leieperiodens siste dag. Ved ankomst, må du melde deg i kassen og muligens vise legitimasjon eller ditt bookingnummer. Det er ditt ansvar å rydde hyllen. Husk å sjekke glassmontere, stativer, temapodier og "Lost and Found"-hyllen for dine varer. Prismerker og alarmer må være på varene under tømmingen, da varer uten prismerker ikke kan forlate butikken. Vårt personale vil inspisere varene i kassen og fjerne alarmer. Dersom en annen person skal tømme hyllen for deg, må du informere butikken på forhånd. Hvis hyllen ikke tømmes i tide, vil vårt personale pakke ned, til en kostnad av 250 kr, inkludert en eske (ekstra esker koster 30 kr per stykk). Varene må hentes innen 2 uker, ellers tilfaller de Loppeland. Alternativt kan du bestille nedpakking som en ekstratjeneste for 150 kr per stand, inkludert en eske (ekstra esker 30 kr per stykk), og varene må hentes innen 1 uke. Uavhentede varer tilfaller Loppeland etter 2 uker. Uavtalte nedpakninger vil bli trukket fra ditt samlede salg eller krevet inn ved henting.

Ansvar for Eiendomsrett ved Salg

Som selger er det ditt ansvar å sikre at du har full eiendomsrett og salgsrett for alle varer du plasserer på hyllen hos Loppeland. Eventuelle mistanker om ulovlige handlinger, som salg av stjålne gjenstander, vil bli rapportert til politiet. Loppeland er også forpliktet til å rapportere til politiet hvis det selges gjenstander priset over 3.000 kr i butikken. Selv om Loppeland formidler salget, overtar vi ikke eiendomsretten til varene. Eiendomsretten overføres til kjøperen når Loppeland selger varen på vegne av hylleleieren.

Sikring av Varer hos Loppeland

Hos Loppeland jobber vi aktivt for å sikre dine varer best mulig gjennom alarmer, overvåking og ekstra oppmerksomt personale. Rutiner er på plass for å forsikre at selgere kun tar med seg sine egne varer når de tømmer hyllene sine. Tyveri og svindel, som ombytting av prismerker, vil bli rapportert til politiet. Loppeland kan ikke holdes ansvarlig for stjålne, bortkomne eller skadede varer, og vi er ikke erstatningspliktige for skader relatert til brann eller vannskader. Eventuell dekning for slike skader må undersøkes med ditt eget forsikringsselskap.

Forbudte Varer Hos Loppeland

Det er ikke tillatt å selge visse varer hos Loppeland, inkludert ulovlige kopier, tobakk, alkohol, matvarer, artikler i gull eller sølv, våpen, fyrverkeri, hvitevarer, pornografi, eller andre elementer som personalet anser som upassende eller støtende. Vi aksepterer heller ikke salg av partivarer fra nettsteder som Wish, TEMU, AliExpress eller Ebay. Hvis disse reglene brytes, vil de forbudte varene bli fjernet uten forvarsel. Vårt personale har også myndighet til å nekte eller fjerne varer som kan skade butikkens renommé, som for eksempel skitne, stinkende eller uhygieniske gjenstander.

Kommersiell Bruk av Stand

Dersom du har interesse av å benytte standen til kommersielle eller næringsmessige formål hos Loppeland, er det nødvendig å kontakte butikken for å avklare muligheten for dette. Online booking er ikke mulig for næringsvirksomhet. Når standen brukes til næringsformål, må et organisasjonsnummer registreres hos butikken. Du eller ditt firma er ansvarlig for å gi korrekt informasjon om salg. Loppeland beholder retten til å tillate eller nekte næringsvirksomhet på standene.

Personvern og Datahåndtering hos Loppeland

Loppeland anerkjenner og respekterer viktigheten av ditt personvern når du bruker internett. Vi vil ikke selge dine personopplysninger, som navn, adresse, e-postadresse eller kredittkortinformasjon, til tredjeparter uten din forhåndsgodkjenning. For fullstendig informasjon om vår håndtering av personopplysninger, vennligst se våre personvernbestemmelser på nettstedet vårt.

Organisasjonsnummer

Loppeland AS Org nr 932404346

Betalingsløsning